Straż Graniczna Morski Oddział Straży Granicznej Nowa jednostka SG-070 - Aktualności

Nawigacja

Aktualności

Nowa jednostka SG-070

23.12.2014

W Morskim Oddziale Straży Granicznej oddano do służby nową jednostkę pływającą SG-070, która będzie wykorzystywana przez funkcjonariuszy Pomorskiego Dywizjonu Straży Granicznej w Świnoujściu. Jej zakup sfinansował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Fot. A. Ciejpa (3) SG-070 to jednostka typu Parker 1000 Baltic zbudowana przez firmę Parker Poland sp. z o.o. Przeznaczona jest głównie do ochrony środowiska na polskich obszarach morskich, w tym patrolowania akwenów, działań interwencyjno – pościgowych, kontroli prawidłowości wykonywanych połowów i zwalczania kłusownictwa. Fot. A. Ciejpa (2) Kadłub jednostki zbudowany jest z laminatu poliestrowo-szklanego. Łódź posiada odbojnicę elastyczną (pneumatyczną) typu wypornościowego, co zapewnia odpowiednią odporność na uderzenia i przetarcia w czasie manewrowania, cumowania czy dobijania do innych jednostek. Konstrukcja nadbudówki jest zamknięta i wodoszczelna, dobrą widoczność załodze umożliwia rozmieszczenie szyb odpornych na uderzenia fali. Fot. A. Ciejpa (4) PARKER 1000 BALTIC posiada niezależną od pracy silników głównych instalację ogrzewania nadbudówki i klimatyzację. W kabinie są miejsca siedzące dla 5 osób, w tym 3 członków załogi. Na SG-070 jest również pomieszczenie socjalne z dwoma miejscami do spania. Jednostkę wyposażono dodatkowo w agregat prądotwórczy VETUS pozwalający na zasilanie w energię elektryczną bez potrzeby pracy silników głównych. Układ napędowy stanowią dwa stacjonarne silniki wysokoprężne typu CUMMINS MERCRUISER o łącznej mocy 460 KM. Koszt jednostki to 965 550,00 zł. Całość sfinansował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Fot. A. Ciejpa Podstawowe parametry i wymiary 1. Długość: 9,95 m 2. Szerokość: 3,18 m 3. Zanurzenie: 0,8 m 4. Prędkość maksymalna: 35 węzłów 5. Załoga: 3 osoby 6. Napęd: dwa silniki stacjonarne napędzające niezależne układy napędowe wysokoprężne z przekładniami śrubowymi typu BRAVO 3X.
do góry